Літературне
читання українська, інша мова навчання
Читання вголос
Вимоги до оцінювання
сформованості техніки читання вголос (правильність, спосіб, темп) 2-4 класи
Рівень навчальних досягнень учня
(учениці)
|
Бали
|
Характеристика навчальних досягнень
учня (учениці)
|
І рівень – початковий
|
1
|
Учень
(учениця) читає відривними складами, припускаючись численних помилок у
закінченнях, наголошуванні слів, на пропуск, перестановку літер і складів,
помилок мовного характеру. Темп читання суттєво нижчий від нормативного (на
10 і більше слів від меншого нормативного числа)
|
2
|
Учень
(учениця) читає переважно складами, з тривалими паузами у темпі, значно
нижчому від нормативного (на 8 і більше слів від меншого нормативного числа),
припускаючись численних помилок у закінченнях, наголошуванні слів, на
пропуск, перестановку літер і складів, помилок мовного характеру
|
|
3
|
Учень (учениця)
значну кількість слів читає складами, не дотримуючись пауз між реченнями і
смисловими групами слів. Темп читання нижчий від нормативного (на 7 і більше
слів від меншого нормативного числа). Припускається багатьох помилок на
перестановку, заміну складів, звуків, слів, у наголошуванні слів
|
|
ІІ рівень – середній
|
4
|
Учень (учениця) читає
словами і складами. Читання монотонне у темпі, нижчому від нормативного (на
56 слів від меншого нормативного числа). Часто припускається помилок у
вимові, наголошуванні слів
|
5
|
Учень
(учениця) читає переважно словами. Припускається помилок на заміну,
перестановку складів, у наголошуванні слів, порушує правила вимови. Темп
читання дещо нижчий від нормативного (на 34 слова від меншого нормативного
числа)
|
|
6
|
Учень (учениця) читає
переважно плавно, цілими словами у темпі, що відповідає нормативному,
припускаючись мовленнєвих помилок, а також у наголошуванні слів
|
|
ІІІ рівень –
достатній
|
7
|
Учень (учениця) читає
плавно, цілими словами у темпі, що відповідає нормативному. Припускається
кількох орфоепічних, мовленнєвих помилок
|
8
|
Учень (учениця) читає
плавно словами, правильно, у відповідному темпі. Припускається окремих
помилок у наголошуванні слів
|
|
9
|
Учень (учениця) читає
плавно словами і групами слів, правильно, у відповідному темпі. Припускається
окремих орфоепічних помилок
|
|
ІV рівень – високий
|
10
|
Учень (учениця) читає
правильно, плавно словами і групами слів, у відповідному темпі. Мають місце
поодинокі орфоепічні помилки
|
11
|
Учень (учениця) читає
правильно, плавно словами і групами слів, у відповідному темпі з дотриманням
норм літературної вимови
|
|
12
|
Учень (учениця) читає
правильно, плавно словами і групами слів, у відповідному темпі з дотриманням
норм літературної вимови
|
Оцінювання
читання напам’ять здійснюється за такими вимогами:
Рівень навчальних досягнень учня (учениці)
|
Бали
|
Характеристика навчальних досягнень учня
(учениці)
|
||
Правильність, повнота відтворення фактичного
змісту твору
|
Виразність читання
|
Дотримання учнями орфоепічних норм
|
||
І рівень – початковий
|
1
|
Учень
(учениця) відтворює лише окремі фрагменти змісту твору; припускається значної
кількості помилок на заміну, перестановку, пропуск слів, помилок мовного
характеру
|
Учень
(учениця) читає монотонно, уповільнено; робить невиправдані тривалі паузи;
інтонація кінця речення не відповідає типу речення; дикція нечітка
|
Припускається
численних помилок у вимові та наголошуванні слів
|
2
|
Учень (учениця)
відтворює незначну частину твору; порушує послідовність змісту, припускається
низки помилок на заміну, перестановку, пропуск слів, помилок мовного
характеру
|
Учень (учениця) читає
монотонно, уповільнено; робить невиправдані тривалі паузи; інтонація кінця
речення не відповідає типу речення; дикція нечітка
|
Припускається 6 і
більше помилок у вимові та наголошуванні слів
|
|
3
|
Учень (учениця)
відтворює менше половини твору; в окремих випадках порушує послідовність
змісту, припускається 4 і більше помилок на заміну, перестановку, пропуск
слів, помилок мовного характеру
|
Учень (учениця) читає
монотонно; робить невиправдані паузи, помилки в інтонуванні кінця речення;
дикція нечітка
|
Припускається дещо
меншої кількості помилок у вимові та наголошуванні слів (до 6)
|
|
ІІ рівень – середній
|
4
|
Учень
(учениця) відтворює половину твору, однак робить тривалі паузи, може
продовжити читання після підказки; припускається окремих помилок (до 3) на
заміну перестановку, пропуск слів і виправляє їх з допомогою вчителя
|
Учень (учениця) читає
монотонно; робить паузи між реченнями і частинами тексту, помилки в
інтонуванні кінця речення; темп читання нерівномірний; дикція недостатньо
чітка
|
Припускається помилок
у вимові й наголошуванні окремих слів, звуків (до 5)
|
5
|
Учень (учениця)
відтворює більшу половину твору в основному правильно, однак робить тривалі
паузи і може продовжити читання після підказки; припускається окремих помилок
(до 2) на заміну, перестановку, пропуск слів і виправляє їх незначною
допомогою вчителя
|
Учень (учениця) читає
текст загалом виразно, однак утруднюється самостійно визначити потрібний тон,
темп читання; окремі слова вимовляє з нечіткою дикцією; порушує правила
вимови; робить помилки в інтонуванні речень; у виборі інтонаційних засобів
виразності потребує значної допомоги вчителя
|
Припускається до 4
помилок у вимові й наголошуванні окремих слів, звуків
|
|
ІІ рівень – середній
|
6
|
Учень (учениця)
відтворює весь твір загалом правильно, однак робить тривалі паузи, самостійно
пригадуючи наступну частину тексту; припускається окремих помилок (12) на
заміну, перестановку, пропуск слів і виправляє їх самостійно
|
Учень
(учениця) читає текст загалом виразно, але темп читання здебільшого
зависокий; є деякі недоліки в дикції, окремі помилки в інтонуванні кінця
речення; у виборі інтонаційних засобів виразності користується допомогою
вчителя
|
Припускається до 3
помилок у вимові й наголошуванні окремих слів, звуків
|
ІІІ рівень –
достатній
|
7
|
Учень (учениця)
відтворює твір правильно, але в окремих випадках припускається перестановки
чи заміни слів і виправляє їх самостійно
|
Учень
(учениця) читає текст загалом виразно, плавно, з досить чіткою дикцією; інтонування
речень в цілому правильне; дотримується пауз, зумовлених розділовими знаками
у тексті, однак емоцій не забарвлення відтворюваного тексту недостатньо
виразне; потребує незначної допомоги у виборі темпу читання, сили голосу,
тону
|
Припускається 23 помилок
у вимові чи наголошуванні окремих слів, звуків
|
8
|
Учень (учениця)
відтворює твір правильно, але в окремих випадках допускає паузи, перестановку
чи заміну слів, які виправляє самостійно
|
Учень
(учениця) читає текст загалом виразно, плавно, з гарною дикцією; правильно
інтонує кінець речення; припускається неточностей щодо регулювання темпу
читання і сили голосу; переважно самостійно правильно добирає інтонаційні
засоби виразності, але не завжди точно інтонує у тексті слова, які
відображують емоційний стан героя, стан природи і т. ін.
|
Припускається 12
помилок у вимові чи наголошуванні окремих слів, звуків
|
|
9
|
Учень (учениця)
правильно відтворює твір, припускається 12 помилок на перестановку чи заміну
слів, які виправляє самостійно
|
Учень
(учениця) читає текст виразно, плавно, з гарною дикцією, правильно інтонує
речення; припускається неточностей щодо регулювання темпу читання і сили
голосу; самостійно добирає інтонаційні засоби виразності, але не завжди точно
голосом передає своє й авторське ставлення до героїв чи подій
|
Може допустити 12
орфоепічні помилки
|
|
ІV рівень – високий
|
10
|
Учень (учениця) повно
і правильно відтворює зміст твору. Допускає 1 помилку у відтворенні змісту
твору, яку виправляє самостійно
|
Учень (учениця) читає
текст виразно, плавно, з гарною дикцією; інтонаційно виділяє найбільш вагомі
за змістом слова; дотримується логічних пауз; правильно інтонує кінець
речення; уміє самостійно добирати інтонаційні, мовленнєві та позамовні засоби
(4 клас) виразності відповідно до змісту твору; мають місце окремі випадки
неточного застосування логічних наголосів, ритмічних пауз
|
Може допустити 12
орфоепічні помилки
|
11
|
Учень (учениця) повно
і правильно відтворює зміст твору
|
Учень (учениця) читає
текст виразно, плавно, з гарною дикцією, правильним темпом і силою голосу;
інтонація (логічний наголос, паузи, мелодика), емоційне забарвлення виразні;
самостійно добирає і користується мовленнєвими та поза мовними (4 клас)
засобами виразності, передаючи своє й авторське ставлення до змісту твору
|
Є поодинокі вимовні
помилки, які учень самостійно виправляє
|
|
12
|
Учень (учениця) повно
і правильно відтворює зміст твору
|
Учень (учениця) читає
текст виразно; має гарну дикцію; правильно користується під час читання
інтонаційними (правильно робить паузи, регулює силу голосу і тон залежно від
розділових знаків і змісту, інтонує кінець речення), мовленнєвими та
позамовними (4 клас) засобами художньої виразності відповідно до жанрової
специфіки твору; пере дає не лише авторське, а й власне ставлення до того,
що читається
|
Дотримується норм
літературної вимови
|
Перевірка й оцінювання досвіду
читацької діяльності учнів
Вимоги до оцінювання досвіду читацької діяльності учнів 2
клас
Рівень
навчальних досягнень учня (учениці)
|
Бали
|
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
|
І рівень – початковий
|
1
|
Учень
(учениця) виконує окремі завдання за змістом твору лише зі значною допомогою
вчителя; переказуючи твір, складає лише 12 речення. Припускається численних
мовних, мовленнєвих, орфоепічних помилок
|
2
|
Учень
(учениця) під час читання (слухання) здатний(а) зосереджувати свою увагу на
окремих епізодах, зазвичай емоційно забарвлених; частково розуміє значення
окремих слів, словосполучень, речень у тексті; виконує окремі завдання за
змістом твору лише зі значною допомогою вчителя. Припускається численних
мовних і мовленнєвих помилок
|
|
3
|
Учень (учениця) під
час читання (слухання) здатний(а) зосереджувати свою увагу лише на подіях; не
завжди розуміє, як вони пов’язані між собою; виконує завдання за змістом
твору лише зі значною допомогою вчителя. Мовлення характеризується наявністю
багатьох орфоепічних і мовленнєвих помилок
|
|
ІІ рівень – середній
|
4
|
Учень (учениця)
виконує завдання за змістом твору з допомогою вчителя. Називає окремих
персонажів твору; спроможний(а) дати відповідь на запитання за змістом твору.
Припускається мовних і мовленнєвих помилок
|
5
|
Учень
(учениця) виконує завдання за змістом твору з незначною допомогою вчителя;
може точно, як у тексті, назвати окремих персонажів; усвідомлює фактичний
зміст твору. У розрізненні основних жанрів вивчених творів потребує значної
допомоги вчителя. Утруднюється правильно назвати призначення окремих
структурних елементів дитячої книжки. Припускається мовних і мовленнєвих
помилок
|
|
6
|
Учень
(учениця) утруднюється самостійно виконати завдання за змістом твору.
Висловлює (без аргументації) власне ставлення до подій, вчинків персонажів.
Усвідомлює фактичний зміст твору лише з допомогою вчителя. З допомогою
вчителя розрізняє основні жанри вивчених творів, правильно називає та
усвідомлює призначення окремих структурних елементів дитячої книжки. Мовлення
невиразне. Почасти припускається мовних і мовленнєвих помилок
|
|
ІІІ рівень – достатній
|
7
|
Учень
(учениця) загалом самостійно виконує завдання за текстом: називає фактичні
події, визначає і називає персонажів твору; знаходить у тексті відповіді на
запитання щодо відтворення фактичного змісту твору; визначає тему, складає
план твору з допомогою вчителя. Розрізняє твори за жанровими ознаками з
допомогою вчителя. Правильно наводить 3 приклади вивчених програмових творів,
в окремих випадках неправильно називає їх авторів. З незначною допомогою
вчителя виявляє уміння орієнтуватися у дитячій книжці з опорою на її
структурні елементи, іноді припускається неточностей під час пояснення їх
призначення. Припускається окремих мовних та мовленнєвих помилок
|
ІІІ рівень – достатній
|
8
|
Учень (учениця)
загалом самостійно виконуючи завдання за текстом: висловлює власне ставлення
до подій, вчинків персонажів, користуючись елементарною оцінною лексикою;
знаходить у тексті відповіді на запитання щодо відтворення фактичного змісту
твору; визначає тему твору з незначною допомогою вчителя; в цілому самостійно
складає план твору. З незначною допомогою вчителя практично розрізняє твори
за жанровими ознаками; правильно наводить 4 приклади вивчених програмових
творів, в окремих випадках неправильно називає їх авторів; виявляє уміння
орієнтуватися у дитячій книжці з опорою на її структурні елементи, іноді
припускається неточностей під час пояснення їх призначення. Є поодинокі мовленнєві
помилки
|
9
|
Учень (учениця)
самостійно виконує завдання за текстом: висловлює власне ставлення до подій,
вчинків персонажів, припускаючись неточності у формулюванні найпростіших
оцінних суджень; знаходить у тексті відповіді на запитання щодо відтворення
фактичного змісту твору; визначає тему твору. Практично розрізняє твори за
жанровими ознаками (з незначною допомогою вчителя). Правильно наводить 5
прикладів вивчених програмових творів, в окремих випадках неправильно називає
їх авторів. З незначною допомогою вчителя орієнтується у дитячій книжці з
опорою на її структурні елементи, іноді припускається неточностей під час
пояснення їх призначення
|
|
10
|
Учень (учениця)
правильно виконує завдання за текстом: Висловлює оцінні судження щодо
поведінки, вчинків героїв; формулює запитання до окремих абзаців і до тексту;
самостійно визначає тему твору; пояснює зв’язок заголовка із змістом твору;
визначає у тексті структурні елементи (зачин, основну частину, кінцівку);
складає план твору. Практично розрізняє казку, вірш, оповідання та правильно
наводить 23 приклади кожного жанру. Правильно називає 6 вивчених програмових
творів та їх авторів. Свідомо користується структурними елементами дитячої
книжки у навчальній діяльності (правильно визначає орієнтовний зміст книжки з
опорою на заголовок та ілюстрації; знаходить необхідний твір у змісті та
визначає сторінку, на якій він знаходиться)
|
|
ІV рівень – високий
|
11
|
Учень (учениця)
правильно виконує завдання за текстом; висловлює оцінні судження щодо
поведінки і вчинків героїв з використанням відповідної оцінної лексики,
аргументує свої відповіді з посиланням на текст. Практично розрізняє казку,
вірш, оповідання та правильно наводить 23 приклади кожного жанру. Правильно
називає 67 вивчених програмових творів та їх авторів. Свідомо користується
структурними елементами дитячої книжки у навчальній діяльності (правильно
визначає орієнтовний зміст книжки з опорою на заголовок та ілюстрації;
знаходить необхідний твір у змісті та визначає сторінку, на якій він
знаходиться)
|
ІV рівень – високий
|
12
|
Учень (учениця)
швидко і правильно виконує завдання за текстом, висловлює й аргументує оцінні
судження з посиланням на текст.
Практично розрізняє казку, вірш, оповідання, правильно наводить 23
приклади, визначає найпростіші їх жанрові ознаки. Правильно називає 67
вивчених програмових творів та їх авторів. Свідомо користується структурними
елементами дитячої книжки у навчальній діяльності (правильно визначає
орієнтовний зміст книжки з опорою на заголовок та ілюстрації; знаходить
необхідний твір у змісті та визначає сторінку, на якій він знаходиться)
|
Перевірка й оцінювання досвіду
читацької діяльності учнів
Вимоги до оцінювання досвіду читацької діяльності учнів 2
клас
Рівень
навчальних досягнень учня (учениці)
|
Бали
|
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
|
І рівень – початковий
|
1
|
Учень
(учениця) виконує окремі завдання за змістом твору лише зі значною допомогою
вчителя; переказуючи твір, складає лише 12 речення. Припускається численних
мовних, мовленнєвих, орфоепічних помилок
|
2
|
Учень
(учениця) під час читання (слухання) здатний(а) зосереджувати свою увагу на
окремих епізодах, зазвичай емоційно забарвлених; частково розуміє значення
окремих слів, словосполучень, речень у тексті; виконує окремі завдання за
змістом твору лише зі значною допомогою вчителя. Припускається численних
мовних і мовленнєвих помилок
|
|
3
|
Учень (учениця) під
час читання (слухання) здатний(а) зосереджувати свою увагу лише на подіях; не
завжди розуміє, як вони пов’язані між собою; виконує завдання за змістом
твору лише зі значною допомогою вчителя. Мовлення характеризується наявністю
багатьох орфоепічних і мовленнєвих помилок
|
|
ІІ рівень – середній
|
4
|
Учень (учениця)
виконує завдання за змістом твору з допомогою вчителя. Називає окремих
персонажів твору; спроможний(а) дати відповідь на запитання за змістом твору.
Припускається мовних і мовленнєвих помилок
|
5
|
Учень
(учениця) виконує завдання за змістом твору з незначною допомогою вчителя;
може точно, як у тексті, назвати окремих персонажів; усвідомлює фактичний
зміст твору. У розрізненні основних жанрів вивчених творів потребує значної
допомоги вчителя. Утруднюється правильно назвати призначення окремих
структурних елементів дитячої книжки. Припускається мовних і мовленнєвих
помилок
|
|
6
|
Учень
(учениця) утруднюється самостійно виконати завдання за змістом твору.
Висловлює (без аргументації) власне ставлення до подій, вчинків персонажів.
Усвідомлює фактичний зміст твору лише з допомогою вчителя. З допомогою
вчителя розрізняє основні жанри вивчених творів, правильно називає та
усвідомлює призначення окремих структурних елементів дитячої книжки. Мовлення
невиразне. Почасти припускається мовних і мовленнєвих помилок
|
|
ІІІ рівень – достатній
|
7
|
Учень
(учениця) загалом самостійно виконує завдання за текстом: називає фактичні
події, визначає і називає персонажів твору; знаходить у тексті відповіді на
запитання щодо відтворення фактичного змісту твору; визначає тему, складає
план твору з допомогою вчителя. Розрізняє твори за жанровими ознаками з
допомогою вчителя. Правильно наводить 3 приклади вивчених програмових творів,
в окремих випадках неправильно називає їх авторів. З незначною допомогою
вчителя виявляє уміння орієнтуватися у дитячій книжці з опорою на її
структурні елементи, іноді припускається неточностей під час пояснення їх
призначення. Припускається окремих мовних та мовленнєвих помилок
|
ІІІ рівень – достатній
|
8
|
Учень (учениця)
загалом самостійно виконуючи завдання за текстом: висловлює власне ставлення
до подій, вчинків персонажів, користуючись елементарною оцінною лексикою;
знаходить у тексті відповіді на запитання щодо відтворення фактичного змісту
твору; визначає тему твору з незначною допомогою вчителя; в цілому самостійно
складає план твору. З незначною допомогою вчителя практично розрізняє твори
за жанровими ознаками; правильно наводить 4 приклади вивчених програмових
творів, в окремих випадках неправильно називає їх авторів; виявляє уміння
орієнтуватися у дитячій книжці з опорою на її структурні елементи, іноді
припускається неточностей під час пояснення їх призначення. Є поодинокі мовленнєві
помилки
|
9
|
Учень (учениця)
самостійно виконує завдання за текстом: висловлює власне ставлення до подій,
вчинків персонажів, припускаючись неточності у формулюванні найпростіших
оцінних суджень; знаходить у тексті відповіді на запитання щодо відтворення
фактичного змісту твору; визначає тему твору. Практично розрізняє твори за
жанровими ознаками (з незначною допомогою вчителя). Правильно наводить 5
прикладів вивчених програмових творів, в окремих випадках неправильно називає
їх авторів. З незначною допомогою вчителя орієнтується у дитячій книжці з
опорою на її структурні елементи, іноді припускається неточностей під час
пояснення їх призначення
|
|
10
|
Учень (учениця)
правильно виконує завдання за текстом: Висловлює оцінні судження щодо
поведінки, вчинків героїв; формулює запитання до окремих абзаців і до тексту;
самостійно визначає тему твору; пояснює зв’язок заголовка із змістом твору;
визначає у тексті структурні елементи (зачин, основну частину, кінцівку);
складає план твору. Практично розрізняє казку, вірш, оповідання та правильно
наводить 23 приклади кожного жанру. Правильно називає 6 вивчених програмових
творів та їх авторів. Свідомо користується структурними елементами дитячої
книжки у навчальній діяльності (правильно визначає орієнтовний зміст книжки з
опорою на заголовок та ілюстрації; знаходить необхідний твір у змісті та
визначає сторінку, на якій він знаходиться)
|
|
ІV рівень – високий
|
11
|
Учень (учениця)
правильно виконує завдання за текстом; висловлює оцінні судження щодо
поведінки і вчинків героїв з використанням відповідної оцінної лексики,
аргументує свої відповіді з посиланням на текст. Практично розрізняє казку,
вірш, оповідання та правильно наводить 23 приклади кожного жанру. Правильно
називає 67 вивчених програмових творів та їх авторів. Свідомо користується
структурними елементами дитячої книжки у навчальній діяльності (правильно
визначає орієнтовний зміст книжки з опорою на заголовок та ілюстрації;
знаходить необхідний твір у змісті та визначає сторінку, на якій він
знаходиться)
|
ІV рівень – високий
|
12
|
Учень (учениця)
швидко і правильно виконує завдання за текстом, висловлює й аргументує оцінні
судження з посиланням на текст.
Практично розрізняє казку, вірш, оповідання, правильно наводить 23
приклади, визначає найпростіші їх жанрові ознаки. Правильно називає 67
вивчених програмових творів та їх авторів. Свідомо користується структурними
елементами дитячої книжки у навчальній діяльності (правильно визначає
орієнтовний зміст книжки з опорою на заголовок та ілюстрації; знаходить
необхідний твір у змісті та визначає сторінку, на якій він знаходиться)
|
Українська мова і мови національних меншин як мови
вивчення
Вимоги до оцінювання навичок
мовленнєвої діяльності
Аудіювання (слухання і розуміння прочитаного)
Перевірці підлягають вміння вислухати незнайомий художній текст з 12
прослуховувань у 1 класі й 1 – у 2–4 класах та зрозуміти його. Перевірка
здійснюється раз на семестр. Розуміння прослуханого виявляють за допомогою завдань тестового
характеру – використовують серію запитань з варіантами відповідей на них. Учням
1, 2 класів пропонують 4 запитання, на які можна відповісти словами “так” –
“ні”. Учням 3 класу – 4 запитання альтернативного типу. Для учнів 4 класу
складають 6 запитань, кожне з яких супроводжується трьома відповідями на вибір
(I варіант) чи двома (II варіант). Запитання охоплюють зміст твору, головну
думку та окремі особливості мови художнього твору (34 класи).
Правильна відповідь на кожне із запитань за прослуханим текстом у 1
класі оцінюється безбально, 23 класах 3 балами; у 4 класі – 2.
Обсяг тексту визначається таким чином, щоб при неквапливому інтонаційно
оформленому читанні вчителем (зі швидкістю 70 – 100 слів за хвилину) час його
неперервного звучання був у таких межах:
Клас
|
Споріднені мови
|
Неспоріднені мови
|
Кількість слів
|
Кількість слів
|
|
1
2
3
4
|
80-100
120-150
160-220
230-300
|
70-90
100-120
140-180
200-250
|
Говоріння (діалогічне та монологічне мовлення)
Вимоги до оцінювання діалогічного мовлення
Рівень навчальних досягнень учня
(учениці)
|
Бали
|
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
|
І рівень – початковий
|
1
|
Учень
(учениця) з допомогою вчителя може відповісти на запитання, співрозмовника
після деяких пауз, але не вміє дібрати репліку, щоб підтримати розмову, не
вживає етикетної лексики.
|
2
|
Учень
(учениця) може відповісти на репліку співрозмовника (запитання, спонукання),
але не вміє самостійно дібрати репліку, щоб підтримати розмову; не вживає
етикетну лексику, наявні фонетичні й лексичні помилки.
|
|
3
|
Учень (учениця) може
відповісти на репліку співрозмовника (запитання, спонукання), але вживає
після нагадування, етикетну лексику, але не вміє знайти відповідну репліку,
щоб ініціювати чи підтримати розмову; наявні фонетичні, лексичні й граматичні
помилки; обсяг діалогу нижче норми.
|
|
4
|
Учень (учениця) може
відповісти на репліку співрозмовника й вжити з допомогою вчителя свою репліку
для ініціювання (продовження) розмови; вживає етикетну лексику після
нагадування вчителя, дотримується правил поведінки в розмові; однак
припускається багатьох фонетичних, лексичних і граматичних помилок під час
побудови висловлювань.
|
|
ІІ рівень – середній
|
5
|
Учень
(учениця) може не відповісти на репліку співрозмовника й ужити свої репліки
для ініціювання (продовження) розмови з опорою на допоміжні матеріали; вживає
етикетну лексику й дотримується правил поведінки в розмові; однак у доборі
слів, побудові реченьреплік припускається помилок, є відхилення від теми
розмови.
|
6
|
Учень
(учениця) вживає етикетну лексику, словазвертання, може відповісти на
репліку співрозмовника, вживає після деяких пауз свої репліки для ініціювання
(продовження) розмови, але вони односкладні; у доборі слів, побудові
реченьреплік припускається лексичних і граматичних помилок.
|
|
7
|
Учень
(учениця) вміє розпочати й підтримати діалог, вживає етикетну лексику,
дотримується правил поведінки, в цілому правильно добирає реченнярепліки,
хоча й припускається мовних помилок; деякі репліки не пов’язані зі змістом, з
репліками співрозмовника. Обсяг діалогу наближається до норми.
|
|
ІІІ рівень – достатній
|
8
|
Учень
(учениця) вміє ініціювати і підтримати діалог, вживає етикетну лексику,
дотримується правил поведінки, в цілому правильно добирає слова і будує
реченнярепліки, хоча й припускається окремих помилок; є деякі відхилення від
теми розмови.
|
ІІІ рівень – достатній
|
9
|
Учень
(учениця) вміє ініціювати і підтримувати діалог, вживає етикетну лексику,
дотримується правил поведінки, в основному правильно добирає слова і будує
реченнярепліки, дотримується теми, хоч і допускає деякі граматичні помилки,
вдається до окремих категоричних тверджень (ні, неправильно, не треба). Обсяг
діалогу відповідає нормі.
|
10
|
Учень (учениця) вміє
ініціювати і підтримати діалог з орієнтацією на співрозмовника, вживає
етикетну лексику, дотримується правил поведінки, висловлює свою точку зору
без зайвої категоричності (мені здається, я думаю), але не вміє толерантно (у
разі незгоди) відповісти йому; припускається окремих (до трьох) мовних
похибок.
|
|
ІV рівень – високий
|
11
|
Учень (учениця) вміє
відповідно до етикетних норм ініціювати і підтримати діалог, толерантно висловити
свою точку зору, але недостатньо толерантно (у разі незгоди) вміє відповісти
співрозмовнику, припускається окремих (12) мовних похибок.
|
12
|
Учень (учениця) вміє
відповідно до етикетних норм ініціювати й підтримати діалог, висловити свою
точку зору; виявляє вміння з цікавістю вислухати співрозмовника і висловити
схвальне ставлення до його слів або толерантно (у разі незгоди) відповісти
йому; може припускатися 12 мовних похибок, які сам й виправляє. Обсяг
діалогу відповідає нормі.
|
Усне монологічне мовлення
Обсяг
тексту для усного переказу
Клас
|
Споріднені мови
|
Неспоріднені мови
|
2
|
40-50 слів
|
|
3
|
60-80 слів
|
50-60 слів
|
Вимоги до оцінювання умінь читати вголос у 2-4 класах
Рівень навчальних
досягнень учня (учениці)
|
Бали
|
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
|
1
|
Учень
(учениця) читає в основному складами, допускає паузи, не відділяє одне
речення від іншого; припускається значної кількості помилок у наголошуванні
звуків, на заміну, перестановку, пропуск букв, недочитування; швидкість
читання нижча норми. Може пояснити лише окремі слова.
|
|
І рівень – початковий
|
2
|
Учень
(учениця) більшу кількість слів читає складами, допускає паузи, не завжди
відділяє інтонаційно і паузами одне речення від іншого; припускається помилок
у вимові звуків, наголошуванні слів та на заміну, перестановку, пропуск букв
і складів; швидкість читання нижча за норму. Може пояснити лише окремі слова.
|
3
|
Учень (учениця) читає
монотонно складами й словами, інтонаційно не відділяє одне речення від
іншого, припускається помилок у наголошуванні звуків, на пропуск,
перестановку, заміну букв; швидкість читання нижча за норму. Може пояснити
окремі слова.
|
|
4
|
Учень (учениця) читає
цілими словами і складами, припускається окремих помилок у наголошуванні
звуків та на заміну букв; значну частину слів вимовляє з нечіткою дикцією,
допускає помилки в інтонуванні кінця речення; читання не досить плавне;
швидкість читання нижча за норму. Може пояснити окремі слова й речення.
|
|
ІІ рівень – середній
|
5
|
Учень
(учениця) читає словами, а окремі слова складами, припускаючись окремих
помилок у наголошуванні звуків та складів; окремі слова вимовляє з нечіткою
дикцією; є помилки в інтонуванні речень; читання недостатньо плавне; швидкість
читання дещо нижча за норму. Може пояснити окремі слова й речення.
|
6
|
Учень (учениця) читає
цілими словами, лише поодинокі слова складами; подекуди припускається
помилок у наголошуванні звуків та у словах; є окремі помилки в інтонуванні
кінця речення; швидкість читання нижча за норму. Може пояснити лише окремі
слова і речення, хоч і виявляє загальне розуміння прочитаного.
|
|
7
|
Учень
(учениця) читає цілими словами, плавно, з чіткою дикцією; правильно інтонує
кінець речення, однак емоційне забарвлення тексту недостатньо виразне; є
помилки у наголошуванні й вимові слів, повтори, перечитування окремих слів,
сполучень слів; швидкість читання відповідає нормі. Може пояснити окремі
слова і речення, однак виявляє загальне розуміння змісту прочитаного.
|
|
ІІІ рівень – достатній
|
8
|
Учень
(учениця) читає цілими словами, плавно, з чіткою дикцією, хоча є окремі
повтори, перечитування; інтонування речень в цілому правильне, але читання
тихе, не пристосоване до слухацької аудиторії; є помилки у наголошуванні й
вимові слів; швидкість читання відповідає нормі. Може пояснити слова й окремі
речення. Виявляє розуміння загального змісту прочитаного.
|
9
|
Учень
(учениця) читає плавно, без повторів, з гарною дикцією, припускається лише
поодиноких недоліків в інтонуванні речень, однак інтонування та емоційне
забарвлення не враховують слухацьку аудиторію й недостатньо передають логічні та емоційні
особливості тексту; швидкість читання відповідає нормі. Може загалом пояснити
прочитане.
|
|
10
|
Учень (учениця) читає
плавно, з гарною дикцією, інтонаційно, виразно виділяє початок і кінець
речення; є окремі вимовні помилки. Темп читання дещо зависокий і не враховує
особливості слухацької аудиторії. Читач розуміє і може пояснити прочитане.
|
|
ІV рівень – високий
|
11
|
Учень (учениця) читає
плавно, з гарною дикцією, темп незавищений, що враховує особливості
слухацької аудиторії; інтонація (логічні наголоси, паузи, мелодика), емоційне
забарвлення виразні; є поодинокі вимовні помилки. Може пояснити зміст
прочитаного.
|
12
|
Учень (учениця) читає
правильно, плавно, з гарною дикцією, логічно правильно і виразно інтонує
речення; темп читання й інтонування відповідають особливостям слухацької
аудиторії. Виявляє повне розуміння змісту прочитаного.
|
Математика
Усні
відповіді учнів оцінюються за такими вимогами:
Рівень
навчальних досягнень учня (учениці)
|
Бали
|
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
|
1
|
Учень
(учениця) розрізняє математичні об’єкти, подані в готовому вигляді (поняття,
дії, правила, окремі геометричні форми в довкіллі); виконує найпростіші
математичні операції за допомоги вчителя
|
|
І рівень – початковий
|
2
|
Учень
(учениця) розрізняє окремі об’єкти вивчення (математичні поняття за їх
ознаками, формули); виконує найпростіші математичні операції на рівні
копіювання зразка виконання
|
3
|
Учень (учениця)
розрізняє об’єкти вивчення (математичні операції, моделі задач); виконує
елементарні математичні операції після детального кількаразового їх пояснення
вчителем
|
|
4
|
Учень
(учениця) частково відтворює засвоєну навчальну інформацію, наводить приклади
за аналогією або за підказкою вчителя; розуміє математичну термінологію;
розв'язує однотипні математичні операції за наданим зразком
|
|
ІІ рівень – середній
|
5
|
Учень
(учениця) відтворює засвоєну навчальну інформацію за допомоги вчителя
(називає суттєві ознаки математичних об’єктів); частково використовує
математичну термінологію; виконує математичні операції, але не вміє пояснити
свої дії
|
6
|
Учень
(учениця) відтворює навчальну інформацію у засвоєній послідовності (за
допомоги вчителя формулює правила, закони й залежності, ілюструє їх
прикладами); частково коментує способи виконання математичних операцій
|
|
7
|
Учень
(учениця) називає суттєві ознаки математичних понять; формулює прості
висновки; застосовує знання й уміння під час виконання математичних завдань
за знайомим алгоритмом; частково пояснює свої дії
|
|
ІІІ рівень – достатній
|
8
|
Учень
(учениця) розкриває сутність математичних понять, наводить окремі приклади на
підтвердження їх розуміння; самостійно виконує математичні операції; детально
пояснює свої дії; виправляє помилки, на які вказує вчитель
|
9
|
Учень
(учениця) усвідомлено відтворює навчальний зміст (встановлює залежності,
ілюструє відповіді прикладами з реального життя); виконує завдання, які
потребують значної самостійності; знаходить і виправляє власні помилки;
застосовує елементи пошукової діяльності
|
|
10
|
Учень (учениця)
вільно володіє програмовим матеріалом, встановлює міжпонятійні зв’язки,
комбінує елементи навчальної інформації і способи діяльності для одержання
іншого шляху виконання завдання; аналізує та обґрунтовує способи виконання
математичних операцій; володіє навичками самоконтролю
|
|
ІV рівень – високий
|
11
|
Учень (учениця)
демонструє гнучкі знання; описує варіативні ситуації, в яких можна
застосовувати певне знання чи вміння; будує алгоритми виконання математичних
завдань; об’єктивно оцінює свою роботу
|
12
|
Учень (учениця)
виявляє системність знань і способів математичної діяльності, використовує
набутий досвід у змінених навчальних умовах і життєвих ситуаціях; демонструє
нестандартний підхід до розв'язування навчальних і практично зорієнтованих
задач
|
Письмові
роботи оцінюються за такими вимогами:
Рівень
навчальних досягнень учня (учениці)
|
Бали
|
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
|
І рівень –
|
1
|
Робота
виконувалась, але допущено 9 і більше грубих помилок
|
початко
|
2
|
Правильно
виконано менше 1/3 роботи або в роботі допущено 8 грубих помилок
|
вий
|
3
|
Правильно виконано
1/3 роботи або в роботі допущено 7 грубих помилок
|
4
|
Правильно
виконано 2/5 роботи або в роботі допущено 6 грубих помилок
|
|
ІІ рівень – середній
|
5
|
Правильно
виконано половину роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 5
грубих помилок
|
6
|
Правильно
виконано 3/5 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 4 грубі
помилки
|
|
ІІІ рівень – достатній
|
7
|
Правильно
виконано 2/3 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 3 грубі
помилки
|
ІІІ рівень – достатній
|
8
|
Правильно
виконано 3/4 роботи або виконано роботу в повному обсязі й допущено 2 грубі
помилки
|
9
|
Робота
виконана в повному обсязі, але допущено 1 грубу й 1 негрубу помилку
|
|
10
|
Робота виконана в
повному обсязі, але допущено 1 негрубу помилку
|
|
ІV рівень – високий
|
11
|
Робота виконана
правильно в повному обсязі окрім завдання підвищеної складності або творчого
|
12
|
Робота виконана правильно
в повному обсязі, в тому числі завдання підвищеної складності або творчого
|
Природознавство
Фенологічні
спостереження і проектна діяльність оцінюється вербально
Рівень
навчальних досягнень учня (учениці)
|
Бали
|
Характеристика
навчальних досягнень учня (учениці)
|
1
|
Учень
(учениця) відтворює окремі факти та елементарні уявлення не усвідомлюючи їх
суті.
Спостерігає
за виконанням практичних робіт, але не може пояснити сутність виконання
кожної з її частин.
|
|
І рівень – початковий
|
2
|
Учень
(учениця) відтворює незначну частину навчального матеріалу на рівні
копіювання зразка, має елементарні уявлення лише за допоміжними запитаннями
вчителя, допускаючи неточності і помилки, частково розуміючи відтворене.
Спостерігає
за виконанням практичних робіт, повторює висновки про результати спостережень
зі значними помилками, не усвідомлюючи їх суті.
|
3
|
Учень (учениця)
відтворює незначну частину навчального матеріалу; за допомогою вчителя
виконує елементарні завдання, потребує детального кількаразового пояснення їх
виконання.
Практичні роботи
виконує зі значною допомогою вчителя; спостерігає за дослідами, які проводить
вчитель, але не може їх пояснити; може назвати окремі норми екологічної
поведінки в місцевому природному середовищі; включається в роботу малої групи
співробітництва, але не виявляє ініціативи і виконує роботу лише за зразком.
|
|
ІІ рівень – середній
|
4
|
Учень
(учениця) відтворює частину навчального матеріалу у формі понять за допомогою
вчителя, віддає перевагу конкретному перелічуванню тіл, явищ, їх ознак; має
утруднення встановлювати зв’язки й залежності між тілами і явищами природи,
спрогнозувати результат діяльності людини та її вплив на природу.
Під
час практичної роботи може повторити за зразком певну операцію, дію; виконує
елементарні завдання.
|
ІІ рівень – середній
|
5
|
Учень
(учениця) за допомогою вчителя відтворює основний навчальний матеріал, дає
визначення понять, допускаючи помилки й неточності, за допомогою вчителя
встановлює нескладні зв’язки між природними тілами; виявляє істотні й
неістотні ознаки об’єктів, але має утруднення аналізувати об’єкти у логічній
послідовності; порівнює природні тіла і явища за однією ознакою та за
навідними запитаннями вчителя.
Під
час виконання практичних робіт виконує прості досліди за детальною
інструкцією вчителя, уміє копіювати зразок виконання певної навчальної дії.
|
6
|
Учень
(учениця) будує відповідь у засвоєній послідовності; виконує дії за зразком у
подібній ситуації; відповіді доповнює й уточнює за навідними запитаннями
вчителя, ілюструє її прикладами з підручника, зошита з друкованою основою, з
дидактичних матеріалів; порівнює природні об'єкти не менш, ніж за 2 вказаними
ознаками.
Практичні
роботи виконує за зразком або алгоритмом (планом) наданим вчителем; за
вказівкою визначає та виконує завдання у малій групі співробітництва.
|
|
7
|
Учень
(учениця) відтворює зміст природничих понять, називає їх істотні та неістотні
ознаки, уміє наводити приклади з підручника на підтвердження певних думок,
стисло переказує доступний за обсягом текст природничого характеру; порівнює
природні об'єкти не менш, ніж за 3 вказаними ознаками; робить спроби
висловлювати власні судження.
Практичні
роботи проводить самостійно, користуючись планами, інструкціями, складеними
за допомогою вчителя; частково контролює і оцінює власні навчальні дії.
|
|
ІІІ рівень – достатній
|
8
|
Учень
(учениця) достатньо повно відтворює навчальний матеріал і застосовує його у
стандартних ситуаціях; володіє способами діяльності за певним алгоритмом;
відповідає на питання логічно, але з окремими неточностями; знаходить
значення зазначених термінів у довідковій літературі; знаходить і
систематизує інформацію за двома і більше заданими джерелами.
Практичні
роботи, дослідження та спостереження виконує за інструкцією з незначною
допомогою вчителя і правильно робить часткові висновки про результати і
способи виконання робіт; оцінює конкретні приклади поведінки у природі,
власну діяльність.
|
9
|
Учень
(учениця) володіє вивченим матеріалом, застосовує знання в стандартних та
частково змінених ситуаціях; може спланувати дії для здійснення пошукової
діяльності; знаходить необхідну інформацію в додаткових джерелах інформації;
обговорює отриману інформацію, застосовує отримані знання в повсякденній
діяльності; проводить самооцінку рівня власних навчальних досягнень за
запропонованим зразком.
Самостійні
і практичні роботи виконує під опосередкованим керівництвом. Називає основні
етапи виконання дослідів і практичних робіт та знає основні прилади, їх
призначення.
|
|
10
|
Учень (учениця)
володіє системою природничих понять у межах, визначених навчальними
програмами, встановлює як внутрішньопонятійні, так і міжпонятійні зв’язки;
вміє розпізнавати тіла і явища природи, які охоплюються засвоєними поняттями
різного рівня узагальнення; порівнює природні об'єкти не менш ніж за 34
ознаками; відповідь аргументує, використовуючи приклади із життя, опираючись
на власний досвід; вміє користуватися найпростішими вимірювальними приладами,
використовувати карту, застосовувати знання для пояснення та оцінки
різноманітних процесів і явищ; планує власну навчальну діяльність з предмета,
навчальнодослідних або іншого типу завдань, користується картографічною
інформацією.
|
|
ІV рівень – високий
|
11
|
Учень (учениця) має
гнучкі знання в межах вимог навчальної програми, вміє застосовувати набуті
навички за аналогією і в нових нестандартних ситуаціях; здатен і готовий
використовувати отримані знання та вміння в повсякденному житті; фіксує
основний зміст навчального тексту у вигляді плану; заповнює запропоновані
таблиці; використовує додаткові джерела інформації при вирішенні навчальних
завдань; самостійно виконує практичні, творчі завдання, спостереження і
дослідження; працює з атласом і контурною картою; виступає перед класом;
оцінює власний внесок у діяльність малої групи співробітництва.
|
12
|
Учень (учениця) має системні,
міцні знання про різноманіття тіл, речовин та явищ природи і їх найпростіші
класифікації; методи (визначені програмою) вивчення природи; усвідомлено
використовує їх у стандартних та нестандартних ситуаціях; використовує
природничонаукову лексику у власних усних повідомленнях із застосуванням
ілюстративного матеріалу і в письмових розповідях; виступах перед класом;
організовує роботу в групі; бере участь у роботі малої групи співробітництва
відповідно до зазначеної ролі; описує власні спостереження або досліди,
розрізняє в них мету, умови проведення роботи і отримані результати;
використовує набуті знання, уміння та навички в практичній діяльності та в
повсякденному житті.
|
Використано з сайту : http://pochclass.ucoz.ru
Немає коментарів:
Дописати коментар